Pages


Thursday, September 13, 2012

Moga Allah dengar doa Mak.....


Cerita ini di suatu hari, ketika bersembang dengan mak,dan kak....hehe

Yang bestnya, tetiba ja mak cakap macam ni “ harap-harap adik dapat kerja ka, apa ka(macam menetap di sana la) kat Makkah...” aku macam hah? Apa mak? “ Harap-harap adik dapat kerja kat sana. Senang sikit mak nak p”. Boleh dok lama-lama sikit ". Hmmmm aku aminkan di dalam hati.

Tapi yang bestnya mulut ni gatai pi kata, “ ish mak ni...takkan la orang nak dapat kerja sampai sana....”. Macam besaq ja impian mak tu. Hehe..... Mak kata, “ jangan kata macam tu, kita tak tau rezeki kita  macam mana lagi, apa yang Allah nak bagi kat kita, kita tak tau”.

Aku di dalam hati, aminkan sekali lagi dan mintak-mintak la doa mak didengar dan dimakbulkan Allah. Moga apa yang mak kata tu, masin. Alangkah bertuahnya aku, kalau ini semua jadi kenyataan........

Nota kaki 1: doa yang didoakan oleh seorang ibu kepada anaknya adalah doa yang paling mustajab. Doa seorang ibu kepada anaknya tiada hijab. InsyaAllah. Moga Allah makbulkan doa mak tu.

Nota kaki 2: hmmmm walaubagaimanapun, tak semestinya dengan hanya berdoa. Kita perlulah jugak berusaha. Usaha kan tangga kejayaan. Ermmm nampaknya aku kena usaha lebih supaya apa yang didoakan mak tu, makbul. insyaAllah.....

Nota kaki 3: hmmmmmm sebenarnya kan, itu jugaklah impian aku (menetap di tanah suci). Dah lama aku berangan nak dapat peluang macam 2. Itulah orang kata, hati seorang ibu. Dia sangat memahami keperluan, kehendak, naluri, perasaan anak dia. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment